Volem sortir de la crisi i volem crear llocs de treball. Per aquest motiu, Catalunya ha de poder aprofitar la seva posició estratègica com a porta de l’Europa mediterrània per crear ocupació.
No és cap secret que avui el món ja no compra ni ven per l’Atlàntic. A dia d’avui, la porta d’Europa al món passa per la Mediterrània, que acull entre 5 i 6 vegades més trànsit de mercaderies que l’Atlàntic. Malauradament, Europa segueix mirant encara només a l’Atlàntic que és on hi ha desenvolupat els majors ports i les zones industrials més potents i innovadores d’Europa.
Que Anglaterra, Holanda, Bèlgica, en part Alemanya i menys França ho vulguin així, es pot entendre. La desídia d’Espanya, però, és un llast que patim els catalans.
De debò que no hi ha vist mai oportunitats en aquest fet? Doncs que ens deixin governar a nosaltres els nostres ports, aeroports i trens per tornar a fer indústria, i en definitiva, per donar llocs de treball a la gent. Per això, volem una xarxa ferroviària que connecti l’eix mediterrani amb Europa, un corredor ferroviari del Mediterrani, amb vies separades per passatgers i mercaderies.
Com hem demanat centenars de vegades, també volem governar l’Aeroport del Prat, encara que aviat la seva gestió serà privada, per fer-lo un gran centre de vols intercontinentals i per iniciar el transport de mercaderies connectant-lo amb el Port.
I volem enviar RENFE a la Meseta. Cal canviar la Llei Ferroviària per tal que deixem de patir la xacra de Rodalies, la inoperància en mercaderies i per connectar tot el país en un únic sistema potent i ràpid. Volem rescindir el contracte amb RENFE perquè s’ha demostrat que el seu servei és insuficient.
La proximitat de totes aquestes infraestructures entre sí (tren, aeroport i port) i amb un pol industrial com el de l’Àrea metropolitana, ens posicionen com un dels pols econòmics d’Europa amb més potencial per a la creació de llocs de treball. I ho hem d’aprofitar.
Malauradament pels nostres interessos, Espanya ens imposa una gestió separada d’aquestes infraestructures (trens, aeroports i ports), ignorant-se entre elles i, el que és pitjor, gestionant cadascuna d’elles al servei de Madrid.
Nosaltres des d’ERC defensarem tot el contrari. Que les infraestructures es governin des del territori, com passa als països més competitius d’Europa, per treure’n el màxim suc, per ajudar la nostra indústria i crear llocs de treball.
La independència en infraestructures dóna feina a la gent. I s’ha de saber i ho hem d’explicar. I bona falta ens fa! M’ajudeu a fer-ho arribar als vostres amics? Hem de fer pedagogia. Moltes gràcies!