Un aeroport d’El Prat gestionat pel govern espanyol supedita els interessos del Prat a l’aeroport de Barajas. És per això que cal una aeroport gestionat per i des de Catalunya per ajustar-los a les necessitats econòmiques i comercials del país. Cal que Catalunya tingui un aeroport que connecti, sense escales, Barcelona amb les principals capitals d’Europa i del món, com a eina de desenvolupament econòmic i cultural.
L’aturada del procés que havia de donar la majoria determinant de la gestió a Catalunya pot ser un pas endarrere molt important ja que després del 20N, i si com apunten les enquestes governa el PP, podem tornar a la situació de l’any 2000 quan es prohibien vols transoceànics des del Prat i es veia aquest aeroport com un simple alimentador de passatgers per a Barajas.
En tot cas, sigui públic o privat, si és el PP qui ha de prendre la decisió, no podem esperar que sigui en favor dels interessos de les empreses i els ciutadans catalans. Cal recordar que amb el PP al capdavant del govern espanyol els processos de privatització van consistir en deixar les empreses públiques en mans dels companys de pupitre d’Aznar.
Cal avançar en l’execució del Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports (PAAH) de Catalunya. Amb competències plenes en tot el sistema aeroportuari català. Cal un aeroport del Prat que sigui huub, que sigui alimentat per altres aeroports, no que sigui alimentador de passatgers cap aeroports majors. Un aeroport pensat com la principal infraestructura aeroportuària dels Països Catalans que ens permeti sortir al món.