Jo et vull escoltar, Pérez Andújar

Javier, jo no alçaré banderes de combat ni censuraré que pensis diferent de mi. Jo no aniré contra la llibertat d’expressió, que sostinc a l’hora de defensar les idees pròpies però sobretot, sobretot, a l’hora de respectar idees diferents, que és quan té més valor.

Mai no m’inspiraré en qualificatius que has usat per definir el moviment d’independència com “una cosa d’aiatol•làs”; no m’hi sentiria còmode pel que fa al procés més democràtic i transformador dels nostres temps, però tampoc per a les teves opcions polítiques ni per a les de ningú.

Et vull escoltar i t’escoltaré perquè ets ciutadà de Barcelona, la ciutat que estimo i de la qual vull ser alcalde. M’interessen les teves idees de ciutadà; m’interessen molt perquè les comparteixo poc, i perquè vull conviure amb tu en una ciutat plural.

I sí, no ho nego, m’encantaria que corregissis allò de considerar les manifestacions de l’11S “un parc temàtic de l’independentisme” que no convidaven a ningú a sortir al carrer si pensava diferent. M’encantaria perquè crec que et vas equivocar.

Però tot i que considero equivocats molts dels teus judicis, per damunt de tot donaria el que calgués perquè et poguessis equivocar tant com et plagués. Perquè la Barcelona que jo admiro, la ciutat que jo vull compartir, és aquella en la qual ens escoltem. Aquest cop tens una ocasió magnífica per adreçar-te amb respecte a una ciutadania diversa i rica. Insisteix a fer-ho sense imposicions al Saló de Cent.

Jo t’escoltaré perquè la ciutat on vull que vivim tots dos, i els nostres fills i les generacions del demà, és una ciutat  on tu i jo podem escoltar-nos. Escoltar tothom i sobretot escoltar i complir el que decideixi amb tota llibertat el nostre poble, el teu i el meu que són el mateix.

Carta Oberta a Pérez Andújar, pregoner de la Festa de la Mercè 2016 publicat el dia 27 de juliol de 2016. 

Quant a alfredbosch

Em dic Alfred Bosch i Pascual i vaig néixer a Barcelona l’any 1961. Doctor en Història. He estat corresponsal de guerra en zones conflictives com el Pròxim Orient, Sri Lanka, Indoxina, Sud-Àfrica, Centre Amèrica, Europa de l’Est… He col·laborat també als mitjans de comunicació de forma regular, per exemple al Diari de Barcelona, l’Avui, el Temps, El Periódico o Catalunya Ràdio. Durant molts anys m’he dedicat a la docència universitària. He estat professor en diferents universitats del món: University of Chicago, University of London, University of Ibadan (Nigèria), Hood College (Washington) o la Universitat Pompeu Fabra. Com a novel·lista sóc autor de diversos llibres, com l’Altes Furtiu, la trilogia de 1714 o Les Set Aromes del Món. En la vessant d’assagista m’he centrat en reflexions sobre la realitat africana, així com en el debat sobre Europa i la societat catalana. La meva passió és Barcelona, i ara tinc la sort de ser regidor i president del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona.
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

