Sic Transit Gloria Madrid

Dimecres vaig denunciar davant la Ministra de Foment, com fa l’exdiputat Germà Bel en el seu llibre recent, “Espanya capital París”, que Madrid vol ser un París hispànic, a força de poder i talonaris, i que en aquest camí el govern està disposat a promoure un model car, centralista, burocrátic, ineficaç i ruinós. 

Estem pagant de les nostres butxaques aquesta obsessió dirigista per terra, per mar i aire. En els darrers dies ha tornat a aparèixer un tema que afecta les nostres butxaques i que estem obligats a considerar. Es tracta de les autopistes radials de peatge de la regió de Madrid. Infraestructures que acumulen un déficit de 3500M€, i que van ser dissenyades en època dels governs del PP. Un disseny calamitós, que desdobla les autovies gratuites de la zona.

 Ara ens temem que aquesta ruïna l’acabem pagant els de sempre. En realitat, a Catalunya i al País Valencià ja hem pagat les autopistes 3 cops: des que vam començar a pagar fa 40 anys els peatges de l’autopista de la Mediterrània (un 48% dels peatges de l’estat); quan vam pagar la nostra part d’autovies gratuites com les que envolten Madrid; i quan vam pagar un primer rescat de prop de 100M€ per salvar la ruïna de les de peatge de Madrid. Un rescat pactat entre l’aleshores govern del PSOE i CIU i el qual, per cert, no sabem quin guany patriòtic va aportar als catalans.

 És per això que a Ana Pastor li vaig voler explicar i deixar clar que els catalans ens neguem a pagar una quarta vegada, perquè això ja passa, com diuen ells, “de castaño oscuro”. O millor dit, això comença a ser de color negre, negre d’asfalt. No volem que les autopistes de peatge de Madrid se salvin amb diners públics o allargant concessions a la Mediterrània. Li vaig explicar que els meus votants m’encomanen dir-li que no tornarem a pasar per l’adreçador, i que denunciarem, protestarem, ens mobilitzarem i ens plantarem contra qualsevol abús.

 Li vaig suggerir una solució, crec que prou bona. Que es tanquin les autopistes en bancarrota i que deixin de provocar pèrdues. Oblidarem l’error històric i les desmesures del passat, i nosaltres ja li pagarem la placa que digui “Sic Transit Gloria Madrid”. Tots dos, la ministra i jo, ens quedaríem ben descansats, li vaig dir.  

Us deixo l’enllaç de la intervenció davant la ministra de Foment, ana Pastor:  http://youtu.be/yIDVmHfXncA

Quant a alfredbosch

Em dic Alfred Bosch i Pascual i vaig néixer a Barcelona l’any 1961. Doctor en Història. He estat corresponsal de guerra en zones conflictives com el Pròxim Orient, Sri Lanka, Indoxina, Sud-Àfrica, Centre Amèrica, Europa de l’Est… He col·laborat també als mitjans de comunicació de forma regular, per exemple al Diari de Barcelona, l’Avui, el Temps, El Periódico o Catalunya Ràdio. Durant molts anys m’he dedicat a la docència universitària. He estat professor en diferents universitats del món: University of Chicago, University of London, University of Ibadan (Nigèria), Hood College (Washington) o la Universitat Pompeu Fabra. Com a novel·lista sóc autor de diversos llibres, com l’Altes Furtiu, la trilogia de 1714 o Les Set Aromes del Món. En la vessant d’assagista m’he centrat en reflexions sobre la realitat africana, així com en el debat sobre Europa i la societat catalana. La meva passió és Barcelona, i ara tinc la sort de ser regidor i president del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona.
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Sic Transit Gloria Madrid

  1. Indignada actva ha dit:

    Molt bé Alfred, i a banda de protestar i mobilitzar-nos què? Plantar-nos? Què proposes? La ministra ja ho sap tot això que li expliques, ho saben tots i els és ben bé igual que els amenacem amb protestes, no els fem cap por perquè saben que sovint ens quedem només en això els catalans.
    Digues, per exemple, que, a banda d’esgotar totes les mesures legals, ERC es compromet a donar suport legal a la desobediència civil i començarem a creure que paga la pena creure en les teves paraules
    Cordialment

  2. alfredbosch ha dit:

    ERC ja dóna suport a la desobediència fiscal als municipis on governa. Cal fer més, però; estic d’acord que el combat no es pot quedar en les paraules. Si tens idees, endavant, les necessito.

Deixa un comentari